Réti Mária
JÉZUS ÉS MÁRIA MAGDOLNA az evangéliumok, a művészet és az egyéb "kódok" tükrében
1.200.-
Idea és valóság – portré és emberábrázolás az antikvitásban…
1.200.-
Egyiptomi királyok és királynők…
1.200.-
Arc és lélek - a portré a művészetben…
1.200.-
Arc és lélek - a portré a művészetben
Új sorozatot indítunk a Soter klubban mely a képzőművészet egy speciális ágával, az egyik legnemesebb műfajjal, a portré művészetével foglalkozik.
Előadás-sorozatunk kapcsolódik a klub művészképző (jobb agyféltekés) rajztanfolyam-programjához is, hiszen a rajztanfolyam egyik témája az emberi arc, mivel az agy jobb féltekéje felelős az arcok felismeréséért. Ezért a rajzkészség különösen jól fejleszthető arcok rajzolásával akár fotóról akár élő modellről készül.
Énekek éneke... Halhatatlan szerelmek....
1.200.-
Réti Mária: Rajzolás Jobb ( bal ) Agyféltekével… Egy személyiség fejlesztő művészképző sikerei…
1.200.-
A szecesszió kezdetei…
1.200.-
Háromkirályok állruhában…
1.200.-
Gustav Klimt...
Gustav Klimt (Baumgarten (Bécs), 1862. július 14. – Neubau (Bécs), 1918. február 6.) osztrák festőművész, a szecessziós stílus egyik legismertebb képviselője.
Élete:
Egy Bécs környéki faluban született egy 7 gyermekes család sarjaként. Apja aranyműves volt, cseh származású. Szülei 14 évesen beíratták az Osztrák Császári és Királyi Iparművészeti Iskolába, így 1876 és 1883 között ott folytatta tanulmányait. Az iskola a kontinens első modern polgári intézménye volt. A díszelemek rajzolását plasztikus és síkornamensek vagy iparművészeti tárgyak alapján, az alakokét gipszmásolatok és mintarajzok segítségével gyakorolták. Klimt öccsei szintén ebbe az iskolába jártak, Georg szobrász és ötvös lett, jó néhány keretet tervezett fivére festményeihez.
Apja és Ernst öccse 1892-ben meghalt és Klimt depresszív hangulatúvá vált, mely festészetében is többször visszatért.
„ A szem a lélek tükre..” az és portré a művészetben…
A "szem a lélke tükre" közismert szép mondás, De vajon tudjuk-e kitől származik?
Nem mástól, mint a lélek nagy kutatójától aki nem egy pszichológus volt, - ne is gondoljunk a modern pszichológia professzoraira - hanem egy festő, igaz minden idők egyik legnagyobb festője, Leonardo da Vinci, aki a festészet eszközeivel kutatta a lélek titkait.
Csodás portrékat festett kora ifjúságától öregségéig, köztük a híres Mona Lisát, akinek csodálatos mosolya, arckifejezése Leonardo halhatatlan lélekábrázoló művészetéről tanúskodik. De nemcsak Leonardo volt nagy lélekábrázoló, nemcsak az ő műveit láthatjuk most következő Soter-előadásunkon, hanem a festészet történetének néhány nagy lélek-költőjét akik gyönyörű arcképeikben faggatták az emberi természet, szellem és lélek titkait, Dürer, Rembrandt, Velazquez, Tiziano műveit is "szemügyre" vesszük.
1.200.-
Illúzió és valóság a művészetben…
1.200.-
Dávidok a művészetben...
A fenti cím természetesen nem elírás, noha Dávidról általában Michelangelo remeke jut a művészetkedvelők eszébe. A Palazzo Vecchio előtt álló hatalmas, több mint négy méter magas szobor már a kortársak csodálatát is kivívta, a firenzeiek csak úgy nevezték: Il Gigante azaz: az Óriás (=Gigász). A reneszánsz ember és a firenzei Köztársaság jelképe, a művészetben pedig a szépség és a tökéletesség szimbólumává vált, a mű születése és a kor, amelyben keletkezett, a művészet történetének legszebb fejezete. Ezt azonban megelőzte a reneszánsz hajnalának pezsgő élete, melyben a Michelangelót megelőző szobrásznemzedék művészei jelentős alkotásaikat alkották, köztük épp a bibliai hős témájára. Ezek a művek talán kevésbé ismertek, - de a Soter klub most következő előadásán egy kis időutazással a múltban, megismerjük az Óriás elődeit, akik ugyan méretben valóban nem érik el Dávid magasságát, de jelentőségben nem „kisebbek” nála.
A rajzművészet mesterei, így csinálták ők…
1.200.-
MŰVÉSZKÉPZŐ – Jobb Agyféltekés rajzolás
2010. Október, 23 - 24. / 2010. Október, 30 - 31.
A rajzolási készség tehát megvan mindenkiben, amellyel jó rajzot készíthetünk, ha nem is lesz az mindjárt egy Picasso-rajz. Ezeknek a tulajdonságoknak a továbbfejlesztésével, a rajzolás tanulása voltaképp olyan technikákat sajátítunk el, amelyekkel ezek az adottságok még jobban kifinomodnak. De nem csak ez az „eredmény”, nemcsak egy szép rajz a végső cél, az igazi eredmény egyéniségünk, kreativitásunk fejlesztése, önbizalmunk megerősítése, a siker láttán elért magabiztosság és problémamegoldó képességünk eredményessége lesz, amely további életünk bármely területére pozitív kihatással van.
Képek a galériában...
A tanfolyam részvételi díja kedvezményesen csak : 28. 000.- Ft
Assisi és a festészet kezdetei…
1200.- Forint
Assisi és a festészet kezdetei…
1200.- Forint
MŰVÉSZKÉPZŐ – Jobb Agyféltekés rajzolás
Réti Mária MŰVÉSZKÉPZŐ –
Jobb Agyféltekés rajzolás
2010. Július, 29 - 30 - 31. Augusztus, 01. 10.00h.- 17.00h.
A rajzolási készség tehát megvan mindenkiben, amellyel jó rajzot készíthetünk, ha nem is lesz az mindjárt egy Picasso-rajz. Ezeknek a tulajdonságoknak a továbbfejlesztésével, a rajzolás tanulása voltaképp olyan technikákat sajátítunk el, amelyekkel ezek az adottságok még jobban kifinomodnak. De nem csak ez az „eredmény”, nemcsak egy szép rajz a végső cél, az igazi eredmény egyéniségünk, kreativitásunk fejlesztése, önbizalmunk megerősítése, a siker láttán elért magabiztosság és problémamegoldó képességünk eredményessége lesz, amely további életünk bármely területére pozitív kihatással van.
A tanfolyam részvételi díja kedvezményesen csak : 28. 000.- Ft
Pisa és a ferdetorony csodája…
PISA - A „CSODÁK TERE”
Pisa etruszk eredetű város az Arno partján, nevét a híres Ferde Toronyhoz társítják, ezt az építészeti csodát még azok is ismerik, akik csak képről látták. A gyönyörű város központja a román kori művészet egyik legszebb épületegyüttese: a fallal körülkerített tágas zöld gyepes térségen hófehéren ragyognak épületei, az árkád-díszes székesegyház, a kerek Battistero (keresztelőkápolna) és a Campanile, a híres harangtorony. A látvány még az itáliai városközpontok közt is párját ritkítja, s noha a turista Firenze, Verona, Parma városaiban láthat hasonlókat, Pisa még egy egyedülálló emlékkel gazdagabb, a Campo Santo, azaz a Szent Mező – a temető és kerengője – is csatlakozik az épületek mellé.
Virtuális látogatásunkon ennek a gyönyörű dóm-együttesnek építéstörténetével ismerkedünk, mely Itália legszebb középkori tere, ahogy méltán nevezik a középkortól máig: Campo dei Miracoli, a „Csodák tere”.
Előadó: Réti Mária
művészettörténész
1.200.-