Kedves Érdeklődő!
Szeretettel hívunk következő BMR – LÁT napunkra.
A fény születése ideális időpont lehet az életünket elindító, megalapozó nevelési elvekkel, oktatási rendszerrel kapcsolatos új nézőpontok meglátására, átgondolására. Milyen tartós következményei lehetnek az egyén érzelmi életére és ezen keresztül a társadalomra – az újra és újra ismétlődő – évszázados porosz nevelési elveknek?
téma: A poroszos nevelési elvektől egy megtört társadalomig
időpont: 2016. december 27. (kedd) 11:00 – 15:30 óra
helyszín: Soter Klub Budapest VI., Dessewffy u. 53.
részvételi hozzájárulás: 2000 Ft
1. rész (11:00 – 13:00): Alapozás – Van működő alternatíva.
A 80 éve működő Summerhill-i oktatási rendszer és a porosz nevelési elvek szerinti iskolarendszer összehasonlítása pontonként a BMR-LÁT nézőpontjából. Hatások és következmények:
– Lélektudatos vagy materialista szemlélettel oktassunk?
– Alapvető kapcsolódási alapok a két rendszer esetében.
– A tanár, a pedagógus szerepe és felelőssége a két rendszerben.
– Mi érdekli / érdekelheti különböző érzelmi állapotokban a két rendszerben a pedagógust? Hol lesz a figyelmének a fókusza?
– Mi érdekli / érdekelheti a gyermeket különböző állapotokban?
– Elvárás és / vagy példamutatás.
– Egyenrangú kapcsolódás vagy hierarchikus kapcsolódási mód rögzülése. Melyik, hova vezet?
– Mérhető-e a hozott, velünk született érzelmi többlet?
– Ütemezhető egységesen a gyermeki fejlődés?
– Elfogadás vagy függelem alapú kapcsolódási mód tartós rögzítése.
– A jelenlegi oktatási rendszer hatékonysága. Ki mért jár iskolába?
– Melyik érzelmi állapotban hogyan rögzítünk tanulás közben?
Ebédszünet után …
2. rész (13:30 – 15:30): A poroszos nevelési elvektől egy megtört társadalomig
– Mik a poroszos nevelési elvek?
– Történelmi előzmények, ideológiai alapok.
– Szülői, pedagógusi energetikai alapok
– A porosz nevelési elvek alaphiedelmei
– Szükséges-e a férfiakat megnevelni? Mire akarjuk nevelni?
– Az érzelmi túszállapot és a Stockholm szindróma kialakulása
– Van-e jó ártalom? Hogyan alakul ki az önvédelemre való alapvető igény?
– A biologikus érzelmi alul- és túlműködés sajátosságai terhelésre reagálva, stressz helyzetben
– Önértékelési konfliktusok és az ebből fakadó tartós biologikus elváltozások kialakulása.
– Hol legyen a motiváció központja – benn vagy kinn? Mi az indíttatás?
– Kialakuló alapvető érzelmi kényszerek 12 év determináltság után.
– Hogyan válik a Cél (a vég) elérése fontosabbá, mint egy élő kapcsolat?
– Közösségi következmények – az atomizált magyar „társadalom”.
– Hogyan tovább?
Ha vannak még kérdéseid, felvetéseid az adott témával kapcsolatban, e-mailben vagy a helyszínen szívesen fogadjuk.
Részvételi szándékod írásban történő jelzését elemalom@gmail.com címen köszönettel fogadjuk.
Ha úgy gondolod, hogy a téma ismerőseid számára érdekes lehet, kérjük oszd meg velük is ezt a lehetőséget.
A témához kapcsolódóan ajánljuk:
SummerHillről szóló film:
https://www.youtube.com/watch?v=QlfuQqVMu0Y
A szabadon tanulás témája felől érdeklődők számára a helyszínen lehetőség nyílik André Stern „… és sosem jártam iskolába”, valamint „Játssz, hogy érezz, hogy tanulj, hogy élj!” című könyvének megvásárlására.
http://gyermekkorokologiaja.com/index.php/inspiraciok/konyvek
Videóink és feliratkozási lehetőség videó listánkra:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL6acYsXdsptTBF4-OeMUwR6xgFWwN8Tjk
BMR – LÁT tanfolyamainkkal kapcsolatban az alábbi helyen tájékozódhatsz:
Áldott napokat kívánva szeretettel várunk:
Radius Tamás, Beda Boglárka
www.belsomegelesekrendszere.hu
https://www.facebook.com/belsomegelesekrendszerekozossegi
https://www.facebook.com/lelkiallapotoktablazatakozossegi