A poroszos nevelési elvektől egy megtört társadalomig

Kedves Érdeklődő!

Szeretettel hívunk következő BMR – LÁT napunkra.
 

A fény születése ideális időpont lehet az életünket elindító, megalapozó nevelési elvekkel, oktatási rendszerrel kapcsolatos új nézőpontok meglátására, átgondolására. Milyen tartós következményei lehetnek az egyén érzelmi életére és ezen keresztül a társadalomra – az újra és újra ismétlődő – évszázados porosz nevelési elveknek?
 

téma: A poroszos nevelési elvektől egy megtört társadalomig
 

időpont: 2016. december 27. (kedd) 11:00 – 15:30 óra
 

helyszín: Soter Klub Budapest VI., Dessewffy u. 53.
 

részvételi hozzájárulás: 2000 Ft
 

1. rész (11:00 – 13:00): Alapozás – Van működő alternatíva.
 

A 80 éve működő Summerhill-i oktatási rendszer és a porosz nevelési elvek szerinti iskolarendszer összehasonlítása pontonként a BMR-LÁT nézőpontjából. Hatások és következmények:
 

– Lélektudatos vagy materialista szemlélettel oktassunk?
 

– Alapvető kapcsolódási alapok a két rendszer esetében.
 

– A tanár, a pedagógus szerepe és felelőssége a két rendszerben.
 

– Mi érdekli / érdekelheti különböző érzelmi állapotokban a két rendszerben a pedagógust? Hol lesz a figyelmének a fókusza?
 

– Mi érdekli / érdekelheti a gyermeket különböző állapotokban?
 

– Elvárás és / vagy példamutatás.
 

– Egyenrangú kapcsolódás vagy hierarchikus kapcsolódási mód rögzülése. Melyik, hova vezet?
 

– Mérhető-e a hozott, velünk született érzelmi többlet?
 

– Ütemezhető egységesen a gyermeki fejlődés?
 

– Elfogadás vagy függelem alapú kapcsolódási mód tartós rögzítése.
 

– A jelenlegi oktatási rendszer hatékonysága. Ki mért jár iskolába?
 

– Melyik érzelmi állapotban hogyan rögzítünk tanulás közben? 

 

Ebédszünet után …

 

2. rész (13:30 – 15:30): A poroszos nevelési elvektől egy megtört társadalomig

 

– Mik a poroszos nevelési elvek?
 

– Történelmi előzmények, ideológiai alapok.
 

– Szülői, pedagógusi energetikai alapok
 

– A porosz nevelési elvek alaphiedelmei
 

– Szükséges-e a férfiakat megnevelni? Mire akarjuk nevelni?
 

– Az érzelmi túszállapot és a Stockholm szindróma kialakulása
 

– Van-e jó ártalom? Hogyan alakul ki az önvédelemre való alapvető igény?
 

– A biologikus érzelmi alul- és túlműködés sajátosságai terhelésre reagálva, stressz helyzetben
 

– Önértékelési konfliktusok és az ebből fakadó tartós biologikus elváltozások kialakulása.
 

– Hol legyen a motiváció központja – benn vagy kinn? Mi az indíttatás?
 

– Kialakuló alapvető érzelmi kényszerek 12 év determináltság után.
 

– Hogyan válik a Cél (a vég) elérése fontosabbá, mint egy élő kapcsolat?
 

– Közösségi következmények – az atomizált magyar „társadalom”.

 

 

           – Hogyan tovább?

 

Ha vannak még kérdéseid, felvetéseid az adott témával kapcsolatban, e-mailben vagy a helyszínen szívesen fogadjuk.

 

Részvételi szándékod írásban történő jelzését elemalom@gmail.com címen köszönettel fogadjuk.

 

Ha úgy gondolod, hogy a téma ismerőseid számára érdekes lehet, kérjük oszd meg velük is ezt a lehetőséget.

 

A témához kapcsolódóan ajánljuk:

SummerHillről szóló film:

https://www.youtube.com/watch?v=QlfuQqVMu0Y

 

A szabadon tanulás témája felől érdeklődők számára a helyszínen lehetőség nyílik André Stern „… és sosem jártam iskolába”, valamint „Játssz, hogy érezz, hogy tanulj, hogy élj!” című könyvének megvásárlására.

http://gyermekkorokologiaja.com/index.php/inspiraciok/konyvek


Videóink és feliratkozási lehetőség videó listánkra:

https://www.youtube.com/playlist?list=PL6acYsXdsptTBF4-OeMUwR6xgFWwN8Tjk

 

BMR – LÁT tanfolyamainkkal kapcsolatban az alábbi helyen tájékozódhatsz:

http://www.belsomegelesekrendszere.hu/esemeny/belso-megelesek-rendszere-tanfolyam-lelki-allapotok-tablazataval-3/

 

Áldott napokat kívánva szeretettel várunk:

 

Radius Tamás, Beda Boglárka

 

www.belsomegelesekrendszere.hu

 

https://www.facebook.com/belsomegelesekrendszerekozossegi

 

https://www.facebook.com/lelkiallapotoktablazatakozossegi

 

Scroll to Top